بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
آموزش آنلاین

آموزش آنلاین چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

آموزش آنلاین

آموزش آنلاین یکی از روشهای آموزش مجازی بوده که برترین نوع آموزش مجازی محسوب می شود.

در این روش، مدرس و دانشپذیران به صورت همزمان وارد محیط کلاس مجازی شده و در یک محیط کاملا تعاملی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. مدرس با ارسال صوت و تصویر خود، می تواند محیط کلاس را شبیه سازی کرده و با فراگیر ارتباط مستقیم و زنده برقرار کند. همچنین مدرس می تواند با استفاده از یک تخته سفید الکترونیکی مطالب مورد نظر را برای فراگیران شرح دهد و یا با استفاده از اشتراک گذاری فایل های ارائه همچون فایل های PDF، اسلایدهای پاورپوینت، فیلم و صوت و … محتوای مورد نظر را به فراگیران ارائه دهد.

اشتراک گذاری دسکتاپ کامپیوتر مدرس و نمایش محیط نرم افزارهای مختلف به صورت زنده به فراگیران ، امکان آموزش عملی موضوعات مختلف همچون کار با انواع نرم افزارها را ایجاد می کند.

فراگیران نیز می توانند با مشاهده مستقیم مدرس و محتوای آموزشی که به صورتهای مختلف توسط مدرس تهیه و اراده شده است، محیط یک کلاس واقعی را تجربه کنند که از امکانات ویژه دسترسی به انواع محتوا برای نمایش و تفهیم بهتر موضوع برخوردار است.

فراگیران می توانند با استفاده از محیط گفتگوی متنی (چت) و صوتی با کلاس در ارتباط بوده و ضمن پرسش سوالات خود، نظرات و دیدگاههای خود را نیز با مدرس دوره و سایر فراگیران در میان بگذارند.

مزایای آموزش آنلاین:


1. استفاده از اساتید مجرب:

شما با استفاده از آموزش آنلاین می توانید بدون محدودیت مکانی از اساتید مجرب سراسر کشور یا دنیا بهرمند شوید.

2. توسعه و تنوع دوره های آموزشی:

استفاده از آموزش آنلاین می تواند به شما در ارائه دورهای جدید که تا کنون در سبد ارائه شما نبوده است، کمک کند.

3. صرفه جویی در زمان و هزینه:

شما 24 ساعت شبانه روز بدون محدودیت می توانید کلاس آنلاین برگزار نمایید حتی برای دانشپذیرانی از کشورهای مختلف دنیا که هزینه بالایی برای آموزش دازند.

4. جذب علاقمندان به یادگیری شاغل:

با ارائه دورهای با کیفیت و عدم اهمیت زمان و مکان می توانید افرادی با مشغله زیاد که فرصت حضور فیزیکی در مجموعه شما را ندارد، جذب نمایید. آموزش های دوره ای کاربردی برای روسای شرکت ها و سازمان ها بصورت آنلاین برگزار نمایید.

5. عدم وابستگی به بحران ها:

شما بدون دغدغه تعطیل شدن می توانید در هر شرایطی دوره های خود را برگزار نمایید مانند برف و باران، بلایای طبیعی، بیماری های اپیدمیک و …

6. راحتی و آسایش بیشتر:

افراد با شرکت در دوره‌های آنلاین می‌توانند در آرامش کامل و استرس کمتر نسبت به کلاس‌های حضوری مطالب را یاد بگیرند. علاوه بر این دانش‌آموزان خجالتی نیز فرصت شرکت در بحث های کلاس را پیدا می‌کنند.

7. کاهش هزینه سفر:

با حذف حضور فیزیکی در آموزش آنلاین نیازی به تردد اساتید و دانشپذیران به محل موسسه و آموزشگاه نیست و از هر جایی که حضور داشته باشند می توانند در کلاس آنلاین حضور یابند.

8. استفاده چندین باره از آموزش آنلاین:

با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا شما می توانید آموزش آنلاین خود را ضبط نموده و مجدد از این فایل های رکورد شده استفاده نمایید و یکبار هزینه نموده و به کرات آن را ارائه نمایید.

9. کاهش زمان آموزش:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد به دلیل تمرکز و توجه بالای دانشپذیران هنگام آموزش آنلاین و جلوگیری از انحراف بحث ها و پرسش و پاسخ ها، آموزش آنلاین بازده 50 درصدی بیشتر از آموزش های حضوری دارد به همین خاطر مدت زمان آموزش یک مبحث را به طرز خارق العاده ای کوتاه خواهد نمود.

معایب آموزش آنلاین:


1. تفارت در دسترسی:

تفاوت در میزان دسترسی افراد به کلاس به علت شکاف دیجیتالی وجود دارد. افرادی که از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند و یا سخت افزارهای مناسبی ندارند ممکن است با مشکل مواجه شوند.

2. ترس از فناوری:

عده کمی ‌از دانش آموزان به دلیل آشنایی کمی‌ که با فناوری اطلاعات دارند در این کلاس‌ها شرکت نمیکنند و فکر میکنند استفاده از این کلاس‌ها تنها برای افرادی مناسب است که با فناوری آشنا هستند.

3. عدم تحرک فیزیکی و ارتباط اجتماعی:

در این نوع آموزش فرد بدون هیچ تحرکی و ارتباط اجتماعی با دیگران و بدون خروج از منزل در هر دوره آموزشی که بخواهد شرکت میکند.

حرف آخر

آموزش آنلاین در سراسر دنیا میان دانشجویان و دانش آموزان بیشتر و بیشتر معروف می‌شود، اما هنوز بسیاری از مردم گمان می‌کنند افرادی که آنلاین درس می‌خوانند دانش کمی دارند، اما تحقیقات اخیر خلاف این را نشان داده است. یعنی در واقعیت دانشجویانی که به طور آنلاین درس می‌خوانند نسبت به آن‌هایی که حضوری درس می‌خوانند، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. پس فرق نمی‌کند چه رشته‌ای می‌خوانید، وقت آن رسیده است که همه آموزش آنلاین را جدی بگیرید.

 

نویسنده

admin

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید