بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس

استاندارد اسکورم SCORM چیست؟

امروزه مبحث آموزش مجازی یا الکترونیکی با پیشرفته شدن بشر و گسترش هر چه بیشتر اینترنت به امری ضروری و فراگیر بدل شده است.

در راستای توسعه آموزش مجازی سازمانهای بزرگی مثل سازمان یادگیری توزیع پیشرفته Advanced Distributed Learning و کمیته CBT صنعت هواپیمایی Aviation Industry Committee) AICC) و چند سازمان دیگر که در ترویج آموزش الکترونیکی و تدوین استاندارد ها فعالیت می نمایند استانداردی را به نام SCORM که مخفف Sharable Content Object Reference Model است را ارائه نمودند.

اسکورم یکی از کامل ترین و قوی ترین استانداردها در زمینه تولید محتوای آموزشی و الکترونیکی می باشد

این استاندارد تلفیقی از برخی از استانداردهای IMS, IEEE و AICC است. رویکرد این استاندارد تولید محتوای آموزشی با قابلیت استفاده مجدد با ساختار منظم و یکسان بین همه تولید کنندگان محتوای آموزشی می باشد.

استاندارد SCORM کیفیت، افزایش اعتماد دانشپذیران، توسعه پذیری، قابل حمل بودن و ارتباطات جامع با نرم افزار های LMS یا همان نرم افزارهای آموزش مجازی و الکترونیکی را تضمین نموده است.

در حال حاضر اکثر سیستم های آموزش مجازی LMS یا Learning Management System ها از این استاندارد برخوردار هستند.

این استاندارد در واقع یک روش و یک منبع کامل برای ایجاد دروس و محتوای آموزشی، اشتراک گذاری، برگزاری آزمون و اعلام و بررسی نتایج و در نهایت گرفتن مدرک را شامل می گردد.

در تولید محتوای آموزشی به شیوه استاندارد اسکورم، کلیه مطالب آموزشی دوره اعم از تصاویر، فیلم ها و اسلایدها، صداها و فایلهای مختلف در یک فایل zip با ساختاری منظم قرار خواهند گرفت و نرم افزار LMS مورد استفاده شما اگر دارای این قابلیت باشد می تواند بسته را باز نموده و محتوا را بصورت مرحله به مرحله به دانشپذیران شما ارائه دهد.

نرم افزارهای تولید محتوای زیادی هستند که از این استاندارد پشتیبانی می نمایند و شما می توانید با استفاده از آنها در محیطی ساده و روان اقدام به تولید محتوا نموده و در پایان بصورت بسته SCORM خروجی مد نظر خود را استخراج نمایید.

از معروف ترین این نرم افزار ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Articulate Storyline (Download)
Adobe Captivate
Adobe Flash Professional
تیم توسعه شاهوار در راستای افزایش کیفیت نرم افزار تحت وب مدیریت آموزش خود اقدام به پیاده سازی و پشتیبانی از استاندارد اسکورم نمود و اکنون سامانه شاهوار می تواند میزبان بسته های آموزشی شما که با استاندارد اسکورم تولید شده، باشد

ماژول آموزش مجازی شاهوار (Shahvar LMS) از نسخ 1.2 و همچنین 2004 اسکورم بصورت کامل پشتیبانی می نماید و قابلیت تعامل بسته آموزشی اسکورم با نرم افزار را دارا می باشد.

در این بازار رقابتی پیشنهاد ما به تمام دوستان ایجاد کارگروه تولید محتوای آموزشی مبتنی بر استاندارد اسکورم است تا با ایجاد محتوای آموزشی الکترونیکی با کیفیت واحد آموزش مجازی خود را راه اندازی نمایید و قطعا این واحد می تواند بصورت خودکار دانشپذیر جذب نموده و بصورت همیشگی به ارائه آموزش با کیفیت و مستمر(بدون نیاز به کار خاصی از سمت شما) بپردازد.

پیشرو بودن در این امر قطعا می تواند شما را نسبت به دیگر رقبا متمایز نماید، در این راستا می توانید روی کمک تیم شاهوار هم حساب بازنمایید، ما سعی می کنیم بستر لازم را برای شروع کار برای شما مهیا نماییم و بزودی راهنمای تولید محتوا توسط نرم افزار StoryLine را برای شما تهیه می کنیم.

 

سربلند و پیروز باشید

تیم شاهوار

نویسنده

admin

دیدگاه (2)

  1. مجموعه عطرا
    6 آذر , 1402 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    پیاده سازی دوره های اسکورم کار تخصصی هست و کسی که میخواد دوره اسکورم داشته باشه باید علم طراحی دوره اسکورم رو داشته باشه تا بتونه دوره های اسکورم بیس رو توی مجموعه اش داشته باشه و خیلی خوبه که نرم افزار شما قابلیت این رو داره که بتونیم از دوره های اسکورم در نرم افزار استفاده کنیم.

    • admin
      6 آذر , 1402 پاسخ

      از دیدگاه شما سپاسگزاریم. 🌹

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید