بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
عمومی

چرا باید به جای چند نرم افزار، از یک نرم افزار جامع استفاده کرد

ر دنیای امروز، نرم افزارهای متنوعی در کسب و کارهای مختلف وجود دارند که امکانات متفاوتی را متناسب با آن کسب و کار در اختیار صاحبان مشاغل می گذارند، اما در یک کسب و کار برای مدیریت امور، نیازهای متفاوتی در زمینه های گوناگون وجود دارد، مانند مدیریت امور مالی، مدیریت امور اداری، ارتباط با مشتریان و … که بسته به آن کسب و کار ممکن است با هم متفاوت باشند و برای مدیریت هر کدام از بخش ها نیاز است تا نرم افزار مربوط به آن را داشته باشیم، البته در هر کدام از فعالیت ها، نرم افزارهای متنوعی وجود دارند که می توانند نیازهای آن بخش رو برطرف کنند، به این نحوه کار کردن در یک موسسه با نرم افزارهای مختلف برای رفع نیازها، اصطلاحاً جزیره ای کار کردن، گفته می شود، اما مشکلی که ممکن است بوجود آید، نحوه ارتباط بین این بخش ها با یکدیگر است.

ممکن است یک بخش کارخود را به بهترین نحو انجام دهد و در نهایت خروجی و گزارشات خود را در اختیار بخش دیگه قرار دهد و بخش بعدی هم با استفاده از گزارشات و خروجی های بخش قبلی، کار رو جلو برد، سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا آن بخش می تواند همیشه فعالیت خود را جوری که نیاز دارد پیش ببرد یا اینکه همیشه باید منتظر بخش های دیگه بوده و با تکیه بر این اصل که خروجی های بخش قبل کاملا درست بوده و به دور از خطای انسانی به دستش رسیده است، کار خود را تکمیل کند. مورد بعدی این است که ورود مجدد اطلاعات در نرم افزار دوم زمان بر بوده و ممکن است باعث ایجاد خطا شود. یکی دیگر از مشکلاتی که در این مدل پیش می آید، وجود نرم افزارهای متعدد در موسسه و مسائل مربوط به کاربری و نگهداری آن هاست، وقتی شما چندین نرم افزار فعال در یک مجموعه دارید، غیر از هزینه های زمانی و مالی اولیه برای خریداری تک تک آن ها، باید برای امور نرم افزاری مانند آموزش، پشتیبانی و هزینه های آن ها، با شرکت های متفاوتی طرف حساب باشید که خود این مسئله می تواند باعث ایجاد پیچیدگی در روند کاری شما شود.

اما حالت دیگر این است که یک نرم افزار کلی یا به عبارت بهتر، یک اتوماسیون وجود داشته باشد که کار و فعالیت همه بخش ها به صورت مجتمع در آن انجام شده و بتواند ارتباط این بخش های داخلی را به صورت خودکار برقرار کند، یعنی در قالب یک بستر نرم افزاری، همه بخش ها فعالیت کرده و هر زمان که نیاز باشد، بتوانند به نیاز های اطلاعاتی خود از بخش های دیگر، دسترسی داشته باشند. با در نظر گرفتن این که این اطلاعات به دور از هرگونه خطای انسانی و در کمترین زمان ممکن می تواند در اختیارشان قرار گیرد .

باید دقت داشت که این اتوماسیون باید بتواند در فعالیت های بخش های مختلف به اندازه ای قدرتمند باشد که نیازهای آن ها رو برآورده کند، پس نیاز است که آن اتوماسیون بصورت کاملا تخصصی در هر بخش کار کرده باشد و امکانات کامل آن بخش از نرم افزار را تهیه و جای گذاری کرده باشد نه اینکه صرفا در هر بخش به حداقل امکانات بسنده کند.

در این مقاله اهمیت اتوماسیون را بررسی  کردیم و دیدیم که با وجود آن میزان تاخیر برای بخش بعدی به حداقل می رسد، از خطاهای انسانی به مقدار زیادی جلوگیری می شود، اطلاعات تنها یکبار وارد نرم افزار شده و سرعت کار بالا می رود و از پراکندگی اطلاعات و تماس های مختلف با شرکت های تولید کننده نرم افزار نیز کاسته می شود. پس یک نرم افزار یکپارچه در عین حال قدرتمند در تمامی فعالیت ها و بخش های یک مجموعه، می تواند کمک بسزایی در پیشبرد اهداف و فعالیت های آن مجموعه داشته باشد.

نویسنده

admin

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید