بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
عمومی

دلایل استفاده از نرم افزار در مدیریت یک موسسه آموزشی

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از سیستم های نرم افزاری در موسسه خود استفاده کنیم.

 

امروزه کمتر کسی هست که از اهمیت سیستم های نرم افزاری بی اطلاع باشد و یا بتواند ادعا کند که در زندگی روزمره خود متاثر از هیچ سیستم نرم افزاری نیست. بدون سیستم های نرم افزاری به جرات میتوانیم بگوییم که کلیه ی امور زندگی ما دچار اختلال می شود، به هر گوشه که که نگاه کنیم می توان دریافت که نظم ایجاد شده ناشی از وجود یک نرم افزار در پشت پرده است، اما در عین حال هنوز مجموعه هایی هستند که در برابر استفاده از سیستم های نرم افزاری مقاومت می کنند، به همین دلیل قصد داریم دلایل استفاده از سیستم های نرم افزاری در موسسه های آموزشی را با هم بررسی کنیم.

کاهش هزینه هاکاهش هزینه ها در اثر راه اندازی نرم افزار
اولین دلیل و شاید مهم ترین دلیل، کاهش هزینه ها است، شاید با خود فکر کنید که تهیه و استقرار یک نرم افزار هزینه زاست و با این کاهش هزینه های نام برده شده مغایر است، اما صبر کنید، این تمام ماجرا نیست، حتی با وجود هزینه اولیه نرم افزار، هزینه های روش های سنتی در بلند مدت به مراتب هزینه های سنگین تری است (مثل هزینه نیروی انسانی بیشتر و غیر ضروری و یا هزینه های نوشت افزار مثل هزینه کاغذ برای چاپ رسیدهای مختلف و گزارشات و بایگانی های مختلف)، علاوه بر این موارد سیستم های نرم افزاری، مدیریت و کنترل درآمد و هزینه ها را در اختیار شما قرار می دهند که این امر می تواند به کاهش هزینه های شما کمک کند .

افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان افزایش سرعت با استفاده از نرم افزار
بر خلاف روش سنتی که از طریق دفتر داری دستی زمان زیادی را باید برایش صرف کنید، سیستم های نرم افزاری به دلیل سرعت در ثبت و پردازش اطلاعات می تواند کمک زیادی در صرفه جویی زمان برای شما داشته باشد، علاوه بر آن در مقایسه با روش های سنتی که زمان زیادی را برای ثبت اطلاعات و از آن بیشتر برای گرفتن گزارشات باید صرف شود، سیستم های نرم افزاری میتواند این زمان را برای شما ذخیره کند و حتی این کار باعث کاهش ساعت کاری و انجام شدن سریعتر سایر کارها و در نتیجه کاهش هزینه های شما شود . ضمن اینکه می توانید کارهای معینی را بصورت خودکار به نرم افزار بسپارید تا در شرایط معینی انجام دهد که این عمل هم اطمینان از انجام کار را بالا می برد و زمان نیروی انسانی را برای دیگر کارها آزاد می کند.

افزایش دقت و اطمینان بالاترافزایش دقت با استفاده از نرم افزار
یکی از مزایای سیستم های نرم افزاری به حداقل رساندن اشتباهات ثبت و محاسبه اطلاعات است که این اشتباهات در روش سنتی در محاسبه انسانی یک امر اجتناب ناپذیر است، داده ها همیشه در معرض گم شدن یا فراموش شدن هستن، علاوه بر این به طور کلی محاسباتی که توسط انسان انجام و کنترل شود همیشه با خطا همراه است و هرچقدر تاثیر انسان در یک فعالیت محاسباتی و کنترلی بیشتر باشد خطای بیشتری را برایش در نظر می گیرند که این خطا در استفاده از نرم افزار به حداقل می رسد.

سطوح دسترسی مختلف برای دسترسی به اطلاعات امکان تعریف دسترسی در نرم افزار شاهوار
در روش های سنتی یکی از عواملی که ممکن است خیلی آزار دهنده باشد دسترسی آسان به همه ی اطلاعات بدون هیچ گونه طبقه بندی و بدون درنظر گرفتن سطوح دسترسی برای افراد مختلف است در حالی که در سیستم های نرم افزاری امکان دسترسی آسان به همه ی اطلاعات یا بخشی از آن، بر اساس سطوح دسترسی و جایگاه افراد امکان پذیر است . در واقع در اثر این ویژگی اطلاعات شما طبقه بندی شده و از در دسترس قرار دادن اطلاعات برای همه جلوگیری می کنید و سطح مناسب از هر بخش را در اختیار پرسنل قرار می دهید و از طرفی همیشه اطمینان دارید که ورود اطلاعات هر بخش توسط فرد مناسب آن انجام خواهد شد.

ارائه خدمات به روزارائه خدمات به روز توسط نرم افزار شاهوار
یکی از دلایلی که در حال حاضر می تواند اهمیت ویژه ای داشته باشد ارائه خدمات به روز مطابق با نیاز مشتری است، در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی و امکانات اینترنت این گونه خدمات هم در زمینه های آموزشی تقاضای بیشتری دارد به طوری که بیش از 70 درصد خدمات آموزشی در حال حاضر به صورت آنلاین و در بستر نرم افزارهای وب انجام می شود. عدم امکان ارائه این خدمات در روش های سنتی باعث ریزش و نارضایتی مشتریان می شود، همچنین ارائه خدمات آنلاین در بالا بردن سطح کاری یک موسسه نقش اساسی ایفا می کند.

افزایش راندمان و بازدهیافزایش راندمان در موسسه با استفاده از نرم افزار شاهوار
کاهش هزینه ها و افزایش سرعت انجام کار، لزوما همیشه به نتیجه بهتر منتهی نمی شود، اما زمانی که دقت بالاتر و خطای کمتر را هم در نظر بگیریم به این نتیجه می رسیم که بهره وری موسسه با انتخاب یک نرم افزار مناسب بالاتر می رود و این بازدهی بالاتر در کارهای روزانه و از آن مهم تر در بازخورد رفتار و رضایت مراجعان شما قابل ادراک است.

با بررسی همین دلایل می توانیم متوجه شویم که پیشرفت یک موسسه آموزشی با توسعه نرم افزاری آن ارتباط مستقیم دارد و یک نرم افزار کارآمد البته با پشتیبانی با کیفیت، می تواند روند آموزشی یک موسسه را به صورت چشمگیری سرعت ببخشد. شما هم اگر مزیت دیگری را می شناسید حتما به ما معرفی کنید .

نویسنده

admin

دیدگاه (2)

  1. اختریان
    29 آبان , 1402 پاسخ

    ما موسسه آموزشی و کنکور هستیو از نرم افزاری استفاده نمیکنیم. آیا نرم افزار شاهوار برای مجموعه ی ما مناسب هست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • admin
      30 آبان , 1402 پاسخ

      با سلام و و وقت بخیر
      استفاده از یک سیستم و نرم افزار یکپارچه در هر مجموعه ای یکی از مهمترین ابزار کنترل، مدیریت و ارائه بروزترین خدمات آموزشی می باشد و همواره تلاش مجموعه شاهوار بر این بوده که با ایجاد خدمات متنوع بتواند در ایجاد این اهداف به موسسات آموزشی کمک کند. یکی از ویژه گی ها و اهداف نرم افزار شاهوار این بوده تا بتواند نیازهای مختلف مراکز آموزشی از جمله موسسات کنکور هم تحت پوشش قرار دهد، البته برای تسهیل کار برای موسسات کنکور نیز نسخه مخصوص به این مراکز نیز با توجه به روند مالی و آموزشی این موسسات طراحی شده و قابل ارائه می باشد.

      با تشکر – شاهوار

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید